miChou’s photoblog

The world through my eyes

1,000

leave a comment »

Ooooh

Vreo câteva săptămâni m-am tot sucit, căutând fotografia potrivită pentru acest post cu numărul 1000 (o mie). Unde „potrivită” înseamnă să fie o fotografie bună (alt lucru foarte ambiguu), să fie în ton cu ce îmi doresc eu de la fotografia mea acum dar și cu direcția în care mi-aș dori să mă îndrept. Și pe deasupra, dacă se poate, să și „spună o poveste”. În ce măsură mi-a reușit, cred că doar cititorul și viitorul pot decide🙂

Ce înseamnă totuși o mie de postări pe blogul ăsta? Ce s-a schimbat și ce-am învățat din iunie 2006 până acum?

  • Am renunțat rapid la o poză pe zi. Nu neg foarte probabila utilitate a unui astfel de demers dar eu pur și simplu n-am avut materialul necesar.
  • Oarecum legat de punctul anterior, îmi place să cred că sunt mai selectiv. Da, există și momente minunate și irepetabile, dar dacă tehnic nu le-ai prins cum trebuie, mai bine rămâi cu amintirea decât să arăți o poză blurry din care alții nu or să înțeleagă nimic.
  • Am ajuns să fotografiez mai mult(i) oameni. Nu cât și cum mi-aș dori, dar măcar am prins gustul; e un virus de care nu cred să mai scap. Poate doar dacă mă las de făcut poze cu totul.
  • Deși mereu am fost cu nasul pe sus, cel puțin în sinea mea, am trecut și eu, ca toată lumea prin etapele „macro-uri cu flori și gâze”, „ia uite ce frumos a fost la X”, „alb-negru sau color? hai că le pun pe amâdouă!”, „rame! multe rame! orice fel de rame!”, „semnături! watermark-uri! copyright notices!” ș.a.m.d. Concluzia? E OK să treci prin ele – nu-i OK să rămâi în ele, sau să pretinzi că aia e artă pentru că așa ai gândit/simțit la momentul respectiv.
  • Am avut și am vândut 4 aparate foto. Din echipamentul cu care am început, cred că mai am doar un Zenit manual de 50mm, probabil de o vârstă cu mine. Am făcut poze mai bune exclusiv din cauza aparatului? Cel mai probabil nu, sau doar într-o foarte mică măsură. Îmi doresc în continuare alte rachete[1]? Cu certitudine! Altă boală de care n-o scap decât dacă mă las cu totul de fotografie.
  • Ca excitement nimic nu se compară cu a ține în mână o fotografie printată pe hârtie mată – chiar dacă doar în format 10 × 15
  • Am citit multe și unele chiar au făcut o diferență. Recomand aici cu mare căldură The Photographer’s Eye de Michael Freeman. Mă aștept ca și următoarele (Mind, Vision) să fie la fel de bune. Știu că se găsesc și pe torenți. Nimic nu se compară însă cu a le citi pe hârtie. Iar 20€.. să fim serioși, sunt 2-3 mese/ieșiri în oraș.
  • Ce mi-aș fi dorit să fac mai mult? Să studiez și să-nțeleg mai mult fotografiile bune ale altora. Am un teanc de albume din „clasici” care strâng praf pentru că, seară de seară, facebook-ul e mai interesant😦

Cu certitudine ar fi mai multe de zis; lecții sunt multe dar conștientizez și pot pune în cuvinte doar o mică parte. Știu că în principiu orice retrospectivă merge bine asezonată și cu planuri de viitor, dar asta pe data viitoare🙂
____
[1] Ultima dilemă este între un kit Olympus OMD + Voigtlander 17.5mm/f0.95 + Panasonic 25mm/f1.4 + Zuiko 45mm/f1.8 și unul Fuji X-E1 + Fujinon 35mm/f1.4 + Fujinon 23mm/1.4 (când o ieși). Inutil să spun cât de mult iese din orice buget rezonabil oricare din cele 2 „kit-uri”🙂

Written by miChou

10-Oct-2012 at 23:43

Leave a Reply

