miChou’s photoblog

The world through my eyes

2011 – un fel de retrospectivă

leave a comment »

Nu sunt un mare fan al retrospectivelor sau al „rezoluțiilor” de Anul Nou. Atâta doar că zilele astea au fost pentru mine mai pline de întrebări decât de obicei (despre ele, în altă poveste cât de curând), așa că m-am gândit că ar fi totuși un exercițiu util să fac o retrospectivă, în imagini dar nu numai, a lui 2011.

A fost un an în care am călătorit, mai mult decât mi-aș fi putut imagina în oricare punct din el. Nu știu dacă m-am întors mai înțelept, sau cu povești bune – pe multe încă le mai rumeg și, cu fiecare strat și cu fiecare lună care trece, parcă găsesc mai multe în călătoriile astea care s-au încheiat. California, New York și mai apoi cu trenul prin Europa, au fost călătorii la care visam de ani buni, sau călătorii la care nici n-am visat și care mi s-au înfățișat oarecum pe nepusă masă – sau cel puțin așa-mi pare acum, când mă uit înapoi. Ca un fel de consecință, am și fotografiat mult. N-am trecut însă decât printr-o mica parte din mormanul de fotografii făcute peste mări și țări. Din punctul ăsta de vedere, timpul poate fi un sfetnic bun. Chiar dacă am fotografiat mult, asta nu înseamnă că am fotografiat și bine. Au fost cadre pe care le-am fotografiat prost, și mi-am dat seama în secunda următoare, cadre pe care le-am ratat și am realizat abia apoi când le-am descărcat, cadre pe care mi le imaginam magistrale și care s-au dovedit mediocre. Au fost cadre pe care le-am ratat și cadre pe care nu le-am tras în mod deliberat. Iar ăsta a fost un exercițiu bun. Să vezi, înainte de a fotografia. Sunt încă la liniuțe și bastonașe la exercițiul ăsta, însă.

A fost un an în care – fotografic – am cumpărat mult și, cel mai probabil, inutil (după cum bine îmi atrăgea atenția Ștefan). Au fost niște decizii de moment, într-un morman mai mare de decizii de moment pe care, uneori, m-am forțat să le urmez. Nu știu încă dacă a fost bine sau rău – îmi place să cred că totuși mi-au fost de folos, fiecare în felul ei.

A fost un an cu multe vise, de toate felurile, cu multe întrebări, cu redescoperiri. Cu imagini regizate, cu peisaje și cu imagini cu prea puțini oameni în ele. Cu idei care au prins rădăcini și poate or să și rodească – anul ăsta, sau peste 3 ani. Cu cărți bune, cu oameni noi și, sper eu, cu mai mult curaj.

În cuvinte, aș putea să mai spun multe despre cum a fost 2011. Nu toate însă cred că ar fi relevante. Când am plecat cu ideea postului ăsta mă așteptam să fie complicată selectarea unor imagini „reprezentative” pentru ce a însemnat pentru mine 2011, pe blogul ăsta. Fac mențiunea expresă «pe blogul ăsta», pentru că „retrospectiva” de mai jos vizează doar pozele publicate aici în anul ce a trecut. Sunt mult mai multe făcute, care încă își așteaptă cuminți rândul în Lightroom. Am avut însă surpriza, neplăcută, să găsesc puține fotografii publicate în 2011. Iar în afară de vreo 2-3 excepții, nu semnificativ mai bune decât cele din 2010.

Așadar, fără alte ocolișuri, 2011 în imagini:

Tess
***

Morning choices
***

Iernile altor vremi
***

Iarnă prin Poli
***

Așteptând luminița de la capătul tramvaiului
***

Joc de copii
***

In vitro
***

Summer storm
***

Ceai într-un decor de teatru
***

Spices
***

Grand Central Station
***

Grand Central saxophonist
***

The Rock
***

The Rock
***

Podul Basarab - detalii de arhitectură
***

Waiting to move on
***

\\\
***

Amintirile de pe Valea Doftanei
***

Indecent exposure
***

There is knowledge in the jar
***

*
***

Fire exit
***

Aici stăteau cărți acum o săptămână
***

Introducig Emy

Written by miChou

3-Jan-2012 at 22:55

Posted in retorspective, text

Leave a Reply

